حل ۲۰ مشکل متداول کاربران در اندروید [بخش دوم]

جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰
به این نوشته امتیاز دهید : 0

در بخش اول مقاله به ارائه راهکار برای ۱۰ مشکل متداول کاربران اندروید پرداختیم. این مشکلات شامل از کار افتادن گوگل پلی، کمبود فضای کافی، عدم دانلود گوگل پلی، غیر فعال بودن سرویس گوگل پلی، آموزش نصب گوگل پلی (به همراه نسخه های قدیمی تر)، خالی کردن رم تلفن، از کار افتادن رابط کاربری و… بودند.

با بخش دوم مقاله و ۱۰ مشکل متداول دیگر با موبایل مگ همراه باشید.

ویروس نصب کرده ام!

هرگز بازی یا اپلیکیشن کرک یا مود شده نصب نکنید، به احتمال زیاد حاوی فایل های ویروسی است. با این حال اگر قبلا نصب کرده اید، حتما اپلیکیشن مربوطه را به طور کامل حذف نمایید. اگر نمی دانید، کدام اپلیکیشن موجب ویروسی شدن تلفن شده است، از برنامه های آنتی ویروس جهت اسکن تلفن استفاده نمایید. در این باره می توانید مقاله ما در مورد بهترین آنتی ویروس های اندروید را مطالعه نمایید.

علاوه بر این، اپلیکیشن Look out Security یکی از برترین انتخاب ها است که در شناسایی و حذف فایل و اپلیکیشن های ویروسی علمکرد فوق العاده ای دارد.

حل 20 مشکل متداول کاربران در اندروید [بخش دوم]

اینترنت کار نمی کند

مهمترین دلیل از کار افتادن اینترنت تلفن های اندرویدی، کانفیگ اشتباه بخش APN Setting است. در این صورت پیشنهاد می کنیم تنظیمات این بخش را مطابق با سرویس دهنده اینترنت خود کانفیگ نمایید. این کار را می توانید با ریست این بخش یا وارد کردن دستی آی پی ها انجام دهید.

نمی توانم به وای فای متصل شوم

احتمال این که مودم شما با مشکل اینترنت دهی مواجه باشد وجود دارد. مشکلات این بخش آنقدر گسترده است که امکان نوشتن یک کتاب از آن ها نیز وجود دارد. بهترین راهکار ما در این بخش ریستارت تلفن و همچنین مودم شماست. اگر مودم به دیگر دستگاه ها نظیر تبلت و لپ تاپ اینترنت می دهد، در این صورت باید به دنبال حل مشکل در تلفن باشید.

چگونه از سد پسورد فراموش شده ام بگذرم؟

ممکن است در تلفن خود رمز عبور، الگو یا پین کدی قرار داده باشید که به دلیل فراموشی قادر به رد شدن از آن نیستید. در این صورت باید عملیات فکتوری ریست – بازگشت به تنظیمات کارخانه – را در بخش بوت لودر انجام دهید. بخش بوت لودر یک فضای سیستمی در اندروید است که قابلیت های خاصی را به کاربران می دهد.

اول از همه باید وارد این منو شوید. ورود به این منو در تلفن های مختلف با روش های متفاوتی انجام می شود. در بیشتر مدل ها، باید تلفن خود را کاملا خاموش کرده و سپس سه دکمه ولوم پایین و بالا و همچنین دکمه لاک (یا هوم اسکرین) را نگه دارید. پس از ورود به بخش بوت لودر می توانید به کمک دکمه های ولوم بین گزینه ها جابجا شوید و قسمت Factory reset را بیابید.

اخطار: اگر در تلفن خود از کاستوم رام استفاده می کنید، این کار را انجام ندهد، چرا که ممکن است تلفن شما دیگر روشن نشود!

کرش دستگاه های اندرویدی هنگام روشن شدن

اگر تلفن شما به هنگام بوت شدن با مشکل مواجه می شود، باید از قابلیت Safe Mode استفاده نمایید. این بخش را نیز می توانید از طریق منوی بوت پیدا کرده و اجرا کنید. Safe Boot در واقع تلفن را بدون باز کردن اپلیکیشن های استارت آپ روشن می کند و سپس می توانید برنامه های مشکل ساز را شناسایی و پاک کنید.

تلفن اندرویدی دیگر روشن نمی شود!

اول از همه باتری را در آورده و دوباره در جای خود قرار دهید تا شاید تلفن روشن شود. اگر باتری تلفن جدا نشدنی است – اکثر تلفن های جدید امکان تعویض باتری را به کاربر نمی دهند – دکمه پاور را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید. اگر باز هم تلفن روشن نشد، آن را به شارژ وصل کنید و دوباره دکمه پاور را ۱۵ ثانیه نگه دارید. اگر هیچ کدام از این موارد پاسخ نداد، باید به یک تعمیر کار حرفه ای جهت رفع ایراد مراجعه نمایید.

تلفن اندرویدی کارت میکرو اس دی را نمی خواند

حل 20 مشکل متداول کاربران در اندروید [بخش دوم]

این اتفاق همیشه ممکن است بیوفتد. پیشنهاد اول ما فرمت کردن کارت اس دی در تلفن اندرویدی است. این کار اکثر مشکلات کارت های میکرو اس دی را با تلفن های اندرویدی برطرف می کند. برای فرمت به بخش تنظیمات و Stroge رفته، پایین بیابید و گزینه Format SD Card را بیابید. دوبار آن را انتخاب کنید تا فرمت انجام شود.

اگر این کار مشکل شما را حل نکرد، فرمت کارت اس دی را در رایانه انجام دهید. جهت برگرداندن اطلاعات نیز می توانید از برنامه های متداول ریکاوری استفاده کنید.

نمی توانم اندروید را به ویندوز متصل کنم

دو راه برای وصل کردن تلفن های اندرویدی به رایانه های ویندوزی وجود دارد؛ حالت ADB و همچنین MTP. در حالت MTP تنها به فایل های حافظه تلفن خود دسترسی دارید. اما در حالت ADB که بیشترین مشکلات را به وجود می آورد، قادر به دستکاری تنظیمات سیستمی اندروید هستید.

برای حل مشکل ADB – که به احتمال زیاد مشکل از همین روش است – باید از درایورهای بین المللی ADB استفاده کنید. آموزش های دانلود و نصب این درایور ها را می توانید با گشت و گذاری در وب پیدا کنید.

آخرین گزینه روی میز؛ فکتوری ریست

اگر تمامی مشکلاتی که در بالا مطرح شد (یا دیگر مشکلات) را نتوانستید با راهکار های متداول حل کنید و جست و جو در وب نیز کمکی نکرد، سیستم عامل اندروید همیشه یک راهکار آخر را در اختیار کاربران قرار داده است؛ فکتوری ریست یا بازگشت به تنظیمات کارخانه. با این کار تمامی تنظیمات تلفن مثل روز اول ریست می شوند و همچنین تمامی فایل ها و اپلیکیشن ها نیز پاک می شوند. پس قبل از این کار فایل های پشتیبان خود از مخاطبین، پیام ها، رمز های عبور و … را ذخیره کنید.

برای فکتوری ریست به بخش تنظیمات و سپس Back up And Reset رفته و گزینه ریست در پایین منو را انتخاب نمایید.

حل 20 مشکل متداول کاربران در اندروید [بخش دوم]

آیا مشکلتان را حل کردیم؟

در این مقاله سعی کردیم متداول ترین مشکلات کاربران اندروید را مورد بررسی قرار دهیم. با این حال سوالات و مشکلات کاربران در این سیستم عامل بسیار گسترده و پیچیده است. در همین راستا می توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما و خوانندگان دیگر به اشتراک بگذارید تا در صورت توان، به ارائه راهکار بپردازیم. امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

منبع makeuseof
برچسب ها

نوشته قبلی

«

نوشته بعدی

»
نوشته های مرتبط
  • ارائه بروزرسانی اندروید ۶٫۰ مارشمالو در تاریخ ۵ اکتبر
  • چگونه از تصاویر تلفن خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟ [اندروید]
  • دیدگاه خود را بیان کنید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. نام و ایمیل خود را وارد کنید.


    − سه = 5